Tuesday, March 20, 2012

Perbezaan Model Dan Talent

Assalamualaikum semua.. ok hari ni dhya nak cerita sikit pasal perbezaan model dengan talent ni.. masih ade yang konfius.. ramai yang duk tanya-tanya kat dhya, so dhya pon buat la entry ni khas untuk korang yang nak tahu and nak try to be model or talent.. ok jom tengok apa perbezaannya.. :)

Model-Seorang gadis atau jejaka yang memang real model yang meletop top top sangat yang sudah pon menjadi model untuk iklan kat surat khabar atau tv and mungkin ada di mana-mana majalah.. Biasa orang yang dah lama bidang ni dapatlah title model.. ingat datuk ngan datin je ke title?? :) 

Talent-Seorang gadis atau jejaka yang menjadi model untuk para photographer serta masih  baru dalam industry model..pengalaman mereka lebih sedikit jika nak dibandingkan dengan model ni.. mereka hanya model untuk para photographer untuk meningkatkan skill... talent belom menjadi model untuk iklan kat surat khabar atau tv and di mana-mana majalah..sesetangah dari mereka makin hebat and mengganas dlm industry model ni ..ada yang sudah berjaya mendapatkan title model tanpa tinggi yang cukup dan berat badan yang ideal.. warna kulit juga tak mengenal erti model lagi.. 

Kalau korang muslimah tetapi rendah, korang dapat menjadi model suratkhabar, iklan di tv and butik.. kalau untuk runway tu memang susah nak dapat sebab diorang nak yang tinggi je.. kalau muslimah and tinggi, kesemua job korang dapat merasa.. korang paham tak sekarang??buat-buat paham je la ye.. hehe

Ni time photoshoot for Nur..

Thats all.. bye-bye :)

15 comments: